Handelsbetingelser

 

INDLEDNING

www.ZoZozialcoffee.dk drives af ZoZozial Coffee Roasters ApS CVR. Nr. 35643672 og kaldes herefter ZoZozial Coffee

ZoZozial Coffee
Englandsvej 8
5700 Svendborg
Tlf: 29479980
E-mail: mail@zozozialcoffee.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.ZoZozialcoffee.dk  til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
 

BESTILLING OG BETALING

www.ZoZozialcoffee.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på www.ZoZozialcoffee.dk  skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer eller du skal være tilmeldt Danske Netbetaling. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Der tages forbehold for udsolgte varer.
Alle priser på websitet angives inklusive moms.
Alle priser på websitet angives inklusive alle danske afgifter, dansk told mm.
Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog:  Dansk og Engelsk
 

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til at betale.
 
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til indkøbskurven”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”til betaling”. Herefter går din ordre videre til www.naturoghelse.dk.
 

Sådan bestiller du. 
Det er let at bruge butikken. Sådan gør du:
 

  • Udvælg de varer som du ønsker at købe, ved at lægge dem i din indkøbskurv.
  • Er der varer i din indkøbskurv, som du alligevel ikke ønsker at købe, kan du trykke på ”X” (slet) ud for varelinien.

          Ønsker du flere af samme vare, kan du trykke på ”+” (tilføj) ud for varelinien.
          Ønsker du færre af samme vare, kan du trykke på ”-” (fratræk) ud for varelinien.
 

  1. Når listen indeholder de varer, du ønsker at bestille, har du to valg ” gæste checkout” eller ”opret en konto” trykker du på "Bestil" knappen.

 Ønsker du ikke at bestille, kan du tømme indkøbskurven ved at trykke på ”Slet alt” knappen.
 

  1. Herefter udfyldes "Kundeoplysninger". Felter markeret med ”*” skal udfyldes.

          Kun hvis du ønsker varerne leveret på en anden adresse, udfyldes feltet ”Leveresadrese” og hvis en anden fakturerings adresse ønskes udfyldes denne. Herefter vælges ”forsendelses mulighed” og der afkrydses der for accept af handelsbetingelser. Det er muligt at læse handelsbetingelserne ved at trykke på sætningen ”read terms of service”
          Hvis du har en besked til os, kan du skrive den i feltet ”Skriv en besked”.
 

  1. Nu vælges den betalingsform, som passer dig bedst. Tryk på knappen ”Videre”.
  2. Nu sendes du videre til kreditkort betalingssiden.
  • Siden "Godkend ordre" angiver totalprisen for de varer, du er ved at bestille, inkl. forsendelse og betalingsgebyr.

Det er muligt at læse forretningsbetingelserne ved at trykke på sætningen ” Læs handelsbetingelser”.
Indtil nu kan du til enhver tid slette ordren, hvis du alligevel ikke ønsker at bestille. Du har også mulighed for at ændre dine oplysninger ved at trykke på browserens ”Tilbage” knap, indtil du kommer tilbage til siden med de oplysninger, som du ønsker at ændre f.eks. forkert e-mail eller adresse eller at slette en vare.
Det er nødvendigt at godkende ordren og acceptere forretningsbetingelserne ved at markere feltet.
 

  1. Når oplysningerne er korrekte trykker du på "Gennemfør betaling" knappen og din bestilling bliver sendt til os.
  • Du bliver sendt videre til kreditkort betalingssiden. Her bliver der vist en side med oplysninger, som du skal indtaste. Oplysningerne finder du på dit betalingskort. Tryk på knappen ”Godkend”.
  • Næste side viser en ordrebekræftelse, som du kan udskrive. Hvis du har opgivet en gyldig mail-adresse, så vil du automatisk få tilsendt en ordrebekræftelse.

Betaling.
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.
Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun Teller, der kan læse dem. Hverken Natur & Helse eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.naturoghelse.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
 
 
I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort/Visa:                                                                              GRATIS
Dansk Diners Club/MasterCard/JCB/Visa Electron:            gebyr -  er det faktiske beløb som Teller beregner.
Danske Netbetaling:                                                                   gebyr 2,00 DKK.
 

LEVERING.

Levering af varer fra www.ZoZozialcoffee.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.

BEMÆRK: Nedenstående portoberegning, leveringstid og fragtfri grænse gælder IKKE for levering til Grønland og Færøerne.

Forsendelsesomkostninger ved levering i Danmark udgør:

Privatpakke:        Med omdeling     Uden omdeling     Erhvervspakke ekskl. moms        
     0-1   kg:                 72,50 kr.               48,75 kr.                  39,00 kr.
     1-5   kg:                 85,00 kr.               61,25 kr.                  49,00 kr. 
    5-10  kg:                 97,50 kr.               73,75 kr.                  59,00 kr.
   10-15 kg:              122,50 kr.               98,75 kr.                  79,00 kr.
   15-20 kg:              147,50 kr.             123,75 kr.                  99,00 kr

 


 
ZoZozialcoffee.dk benytter følgende fragtfirma: Post Danmark.
Leveringstid: Normalt 3-5 dage, da vi først rister kaffen efter ordre. Bemærk at vi ikke sender som del-levering.
Omkring ferier og helligdage kan leveringstiden være lidt længere.
Ordrer, der omfatter skaffevarer (NB længere leveringstid), vil først blive fremsendt, når alle varerne er på lager - normalt 1-4 uger.
Når din bestilling er afsendt vil du modtage en mail med trackingnummeret og vil kunne følge pakken via Track and Trace på: www.postdanmark.dk/index.jsp
 

KVITTERING FOR MODTAGELSE AF BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en automatisk genereret bekræftelse. Såfremt vi ikke kan imødekomme din ordre, hører du fra os hurtigst muligt. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura fra os.
 

14 DAGES FORTRYDELSESRET

Når du handler på nettet og hos www.ZoZozialcoffee.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Nogle varer er IKKE omfattet af fortrydelsesretten. Det gælder følgende varegrupper:
 

  • Fødevarer
  • Restsalg pga. kort holdbarhed

 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du skal benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesformularen printes og sendes enten på mail eller med post til:

Standardfortrydelsesformular finder du på forsiden under menu punktet "Contact"

ZoZozial Coffee
Englandsvej 8
5700 Svendborg
mail@ZoZozialcoffee.dk
 

RETURNERING

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

ZoZozial Coffee
Englandsvej 8
5700 Svendborg

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt købet.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Hvis det drejer sig om en del af en ordre, tilbagebetales kun varens købspris.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
 

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til mail@ZoZozialcoffe.dk eller telefonisk på tlf. 29479980
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:

ZoZozial Coffee
Englandsvej 8
5700 Svendborg

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
 
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering fra Post Danmark for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

I tilfælde at uenighed mellem kunde og ZoZozial Coffee kan følgende kontaktes:
Forbrugerklagenævnet
www.kfst.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
E-mail: kfst@kfst.dk
41 71 50 00 (Hverdage 9-16)
 

PERSONDATA

For at kunne handle på www.ZoZozialcoffee.dk skal du som minimum oplyse:
 

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Følgende grupper af medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger:
·          ledelsen
·          salg og markedsføring
·          administration og bogholderi

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
Dataansvarlig er firmaet ZoZozial Coffee.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ZoZozial Coffee via e-mail mail@ZoZozialcoffee.dk
 

COOKIES

Ved at benytte www.ZoZozialcoffee.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Dataansvarlig: ZoZozial Coffee.
 

LOVVALG OG VÆRNETING

Køb af varer på d ZoZozialcoffee.dk  er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
 

E-MARKEDSFØRING

Der udsendes ingen e-mail-reklamer eller lignende fra ZoZozialcoffee.dk